Nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki 'cookies'.
Oznacza to, że mogą one być zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
W każdej chwili możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących 'cookies' w używanym oprogramowaniu. ×

Śruby składane 3-płatowe

                        3-płatowa śruba składana została wprowadzona na rynek w 1994 roku i od razu zdobyła nagrodę DAME na targach METS oraz nagrodę dla najlepszego produktu jachtowego 1994, na targach HISWA. Wprowadzenie tej śruby było wyczynem i technologicznym skokiem naprzód w rozwoju śrub składanych do jachtów żaglowych. Od tego momentu każdy jacht żaglowy, każdy motorsailer wyposażony w taką śrubę Gori płynąc pod żaglami uzyskuje przewagę prędkości. Taki jacht posiada podobny ciąg płynąc na silniku jak przy pracującej śrubie stałej.
                       Płaty śruby są obustronnie wypukłe i obracają się wzajemnie wobec siebie, co daje wyjątkową siłę ciągu "naprzód". Na biegu wstecznym, unikalny ruch płatów pozwala precyzyjnie wykorzystać ich wypukłości i obracanie się względem siebie. Podwyższa to moc i manewrowość w większym stopniu niż w innych podobnych tego typu śrubach.

           


                       Funkcja „overdrive” nadaje nowy wymiar żeglowaniu na silniku. Sternik może wybrać skok śruby i ustawienie w wodzie podczas płynięcia naprzód, regulując wałem oraz przepustnicą, bez użycia hydrauliki lub skomplikowanych mechanicznych rozwiązań. „Overdrive” może być zastosowany podczas pływania na silniku przy spokojnym wietrze, oraz przy przy pływaniu  na silniku i pod żaglami jednocześnie. Funkcja „overdrive”, zwiększając skok płatów, daje taką samą prędkość jak przy niższej liczbie obrotów na minutę. Rezultatem jest mniejszy hałas silnika, mniejsza wibracja i mniejsze zużycie paliwa.
Zasada działania jest prosta. Zmiany ze zwykłego płynięcia naprzód na „overdrive” odbywa się poprzez przestawienie manetki na wsteczny bieg ; jacht się cofa. W tym momencie, gdy praca silnika jest w kontrolowany sposób odwrócona, przestawiamy manetkę do przodu. Zmiana z „overdrive” na normalne płynięcie do przodu odbywa się poprzez wrzucenie luzu, co pozwoli na złożenie się płatów. Wtedy przestawiamy manetkę na zwykłe pływanie naprzód. Funkcja „overdrive” i odwrócanie ustawienia płatów decyduje o wyższości tej śruby nad innymi. Działanie śruby w funkcji "overdrive" poniżej.



                       Śruby dostępne do silników o mocy od 10 KM do więcej niż 300 KM (7 kW-221kW). Śruby Gori są dostępne o średnicach od 15” do więcej niż 30” dla przekładni przy prostej linii wału, oraz od 15” do 20”, dla przekładni sail-drive.
 


 

Do góry